Tuesday, March 2, 2010

Teaching, it's Pretty Hard

Since a week ago, i've been teaching childs. Their ages are four and five years old, names Ukasyah and Ikrimah. I thought it would be easy, childs would be excited because it is an english course-something new for them. But it wasn't, really.

First day (Teached the older brother-5 years old)
Me : Oke first let's introduce. My name is kiki-nama saya kiki. What's your name-siapa nama kamu?
Ukasyah : silence.. ivanjaya.net
Me : Ayo dong siapa namanya?
Ukasyah : -just smile-
Me : Oke, today we'll learn about number (gave up to make him introduced)

After 15minutes
Ukasyah : Belajar bahasa Indonesia aja. Aku sukanya bahasa Indonesia:argh:
Me : Ayo dong, kan biar bisa main sama Ami (fyi:Ami adalah tetangga barunya yang hanya bisa berbicara bahasa inggris dan arab)
Ukasyah : Aku ga main sama Ami. Aku mainnya sama yang lain aja, Aminya jarang keluar rumah
Me : -don't know what to do-ivanjaya.net
With all the persuasion that i had, we finished it after 30 minutes.ivanjaya.net

Second day (Teached the little brother-4 years old, with his mom)
Me : Nah sekarang belajar buah-buahan ya
After 15 minutes, his older brother (Ukasyah) came and distracted
Me : Ini apa?
Ikrimah :mmm.. (thinking)
Ukasyah : Avocado! (because the name is on the poster so he could read it)
His Mom : Kakak jangan ganggu adiknya, Ukasyah besok ya nak gilirannya
Ukasyah : Aku ga mau belajar lagiivanjaya.net
Me : -don't know what to do, except smile. I am shock! he don't want to learn again, am i wrong?- ivanjaya.net
minutes later, ukasyah suddenly said i was scared him. ivanjaya.net ivanjaya.net (his mom said maybe it because of my eye glasses, he seldom see people with eye glasses)
After 45 minutes, course ended.


Childs are still childs, no matter how 'amazing' their attitude. They all are products of the their sphere.

Barrakallahu fik, Ikrimah&Ukasyah :)

6 comments:

  1. ahahahhahaha, you do scare me! with those glasess, huahahhahhahahhahhahahahhaha

    ReplyDelete
  2. taaan,,,
    speachless gw bacanya,, hahahahahaha
    itu anak2 yang bonekanya gak ada kepalanya??

    ReplyDelete
  3. Itu Baru dua,ditambah adenya yang juga cowo. Jekpot! Krn mrk cowo jadi ga pny boneka ci,ga tau deh klo anak cewe di 'komunitas' tsb.hehe

    ReplyDelete
  4. ahahahahahaha gotcha.
    gw bisa ngebayangin noy.
    kalo ponakan gw kalo lg diajarin awalnya mw lamaan dikit "udah ah, keisya males." ngooook!! hahahhaha

    ReplyDelete
  5. keisya mah serem mi. gw aja tante2 takut mi,,, *trauma ngeliat mukanya waktu nganterin lo kerumah aje*

    ReplyDelete
  6. iya bgt mi, makanya kalo mrk mnt berenti yaudah gw stop aja daripada buang2 energi.haha

    dasar tante penakut.haha

    ReplyDelete